top of page

תודה על ההרשמה

  • תמונת הסופר/תAvihay Shaked

הולנד עם ילדים- חופשה ללא הרינג

עודכן: 26 במרץ 2020


בהולנד ביקרנו לפני שלוש שנים. זה היה לפני הביקור שלנו באלפים הצרפתיים ובפירינאים ואחרי הביקור ביער השחור. ולמה אני מספר לכם את כל זה? פשוט כי לאורך כל תכנון החופשה בהולנד ציפור קטנה ישבה לי בראש וצייצה בצווחנות - "מה תעשה שם?", "אין שם הרים", "אין שם נופים", "מה? תהיה בפארקים ובמוזיאונים כל היום??" ולכן לא הייתי כל כך רגוע בעניין הולנד עד שממש נחתנו במדינה הזו.

כמו שתכף תבינו, הולנד מושלמת לטיולי משפחות ומתאימה לילדים בכל הגילאים. זו מדינה נוחה, משולטת, נעימה ומרגיעה למראה, הנסיעות בה לא ארוכות והאנשים בה נחמדים ודוברי אנגלית טובה מאוד. אז נכון שההולנדים לא הכי חזקים בתחום הקולינריה, אבל נסלח להם על זה.

ברשותכם לפני שנתחיל רק עוד כמה מילים על הולנד.

הולנד היא מדינה קטנה, שטחה כפול מישראל והאוכלוסיה בה כפולה מאשר בישראל. למרות זאת, התחושה במהלך הנסיעות בהולנד היא של מרחבים עצומים. אזורים שלמים של שדות ושטחי חקלאות עד האופק. אין במדינה הזו תחושה של צפיפות או דוחק מיוחד. הולנד, היא גם מדינה

מישורית. כמה מישורית? תיאורטית, אם נציב שני אנשים בשני הקצוות של המדינה עם משקפת בידם הם יוכלו לראות אחד את השני בלי ששום גבעה תסתיר להם. והקטע הזה של המישור והעדר נופים דרמטיים הציק לי מאוד במהלך תכנון החופשה כמו שכבר הזכרתי. אבל הולנד מפצה על העדר הרים ועמקים בנוף נפלא ופסטורלי. בכל מקום שאליו תפנו תמצאו תעלות מים בהם שוחים להם ברווזים בנחת. הפרות ההולנדיות בריאות ויפות רועות בשטחי המרעה שלהם על רקע תחנות הרוח המפורסמות. הכפרים ההולנדיים קטנים וציוריים, הגינות סימטריות צבעוניות ומטופחות ונראות כמו גינות במדינה שגם באוגוסט יורד גשם כדבר שבשגרה.

פסטורליה ורוגע הוא שם המשחק בהולנד. הנסיעות קצרות מאוד, הכבישים רחבים ובניגוד לשאר המקומות שאני נמשך אליהם בד"כ אין פה נסיעות שמורטות לנהג את העצבים בפיתולים חדים ונתיבים צרים ומלחיצים.

ההולנדים עצמם חביבים באופן מוגזם לפעמים, דוברי אנגלית כאמור ומוכנים לסייע ולעזור תמיד ובסבלנות יתרה.

מבחינת מזג אוויר בחודשי הקיץ צפו לגשם והרבה. אבל אל דאגה, הרי כבר אמרתי שבהולנד אין סיבה להלחץ כי גם בימי גשם תמיד תמצאו מה לעשות במקומות סגורים דוגמת המוזיאונים המדהימים שעליהם ארחיב בהמשך.

 

איפה ישנים בהולנד? רוב הישראלים כמעט באופן אוטומטי מגיעים לכפרי הנופש הידועים. מישהו פעם אמר שכפרי הנופש בהולנד הם מצויינים ומאז כולם מחפשים את אותם כפרי נופש.

אני חייב לומר שכפרי הנופש ההולנדים באמת חביבים אבל, לאלו שהילדים שלהם עדיין מתקשרים עם העולם החיצון וטרם הגיעו לגיל העשרה, אני מציע בחום לחפש לינה בחווה חקלאית ויש המון כאלו. אנחנו ישנו בחווה חקלאית בכפר קטן בשם nooredloos שנמצא בין רוטרדם לאוטרכט במה שמכונה הריאות הירוקות של הולנד ונמצא שעה נסיעה דרומה

מאמסטדרם. זה לא אזור לינה קלאסי ל"שביל החומוס" הישראלי, אבל זו לינה שקרובה מאוד להמון אטרקציות ומקומות עניין והיתה מושלמת מבחינתנו.

אז מה בעצם עושים בהולנד?

בילוי בעיירות חביבות- חובבי הטראקים וההרים יאלצו לוותר קצת בחופשה ההולנדית שלהם ולהתמסר לחוויות רגועות ואחרות. בהולנד מספר רב של עיירות לא גדולות במיוחד שפשוט מושלמות לשיטוט יומי, שופינג ובילוי לאורך התעלות שחוצות אותן. היתרון של אותן עיירות

בינוניות-קטנות הוא שבניגוד לאמסטרדם לא תרגישו שאתם הולכים בהן לאיבוד מצד אחד, ומצד שני יש בהן הכל גם למתבגרים. אנחנו נהננו באוטרכט בדלפט ובליידן שהיו ממש חביבות ומזמינות ויכולות להתאים גם למשפחות עם מתבגרים שמחפשות קצת חלונות ראווה לשטוף בהם את העיניים ואת הכיס.

את אמסטרדם רצוי לשמור לבילוי זוגי ובכל מקרה אני מעדיף שלא להכנס לערי ענק עם ילדים קטנים מדי (בברצלונה דווקא נהננו).

רכיבה על אופניים - בילוי נוסף שחביב מאוד על ההולנדים (אולי החביב ביותר) הוא רכיבה על אופניים. בכל עיירה או כפר ניתן לשכור אופניים ולצאת ולרכב בשטחים הפתוחים או בתוך העיר עצמה. הולנד, כבר אמרנו מישורית ולכן גם הבילוי הזה יתאים לכולם. אחד המקומות המופלאים

שרכבנו בו באופניים היה בפארק הלאומי hoge veluwe , בו ניתן לרכב על אופניים רגילות חינם (!!), או לשכור אופניים מיוחדות למשפחות (אנחנו שכרנו אופני "עיתוניש" עם ארגז לילדים). הפארק ענק לא צפוף ולא דחוס, ובו גם שטחי יער וגם שטחים חוליים והוא היה אחד המקומות הטובים שביקרנו בהם.

ביקור במוזיאונים פתוחים- בהולנד יש מספר מוזיאונים פתוחים מושקעים במיוחד. למי שלא מכיר, מדובר בשחזור מלא של כפרים מפעם, כולל שחקנים שמתחזים לתושבי המקום ובתי מלאכה שמאפשרים התנסות בלתי אמצעית בדרך החיים ההיסטורית. אנחנו בחרנו לבקר בפארק ארכאון, הפחות מטוייל ע"י ישראלים ונהננו מאוד. הפארק מציג את החיים

בהולנד מאז תקופת האבן ועד לימי הביניים. במהלך הביקור מתנסים בשייט בקאנו מעץ, חוזים בקרב גלדיאטורים, משתתפים בתרגילי סדר בפיקוד קצין רומאי, משחקים משחקי ילדים של ימי הביניים ועוד ועוד... הפארק מומלץ מאוד, בילינו בו בערך חצי יום והספקנו את כולו בקושי.

ביקור במוזיאונים סגורים- תשכחו כל מה שידעתם על מוזיאונים. לא עוד הליכה משעממת בין מוצגים סגורים בארונות זכוכית, אלא בילוי חווייתי שמתאים לכולם. אנחנו ביקרנו בשני מוזיאונים ונהננו מכל רגע. הראשון היה מוזיאון הרכבות באוטרכט. תחת השם המשעמם מסתתר מוזיאון מופלא ובו חוץ משלל קרונות ורכבות גם שני מתקנים שלא יביישו לונה פארקים. אחד מהם מדמה נסיעה מופרעת לחלוטין ברכבת שיוצאת מכלל שליטה, והשני מתנהל בחושך כמעט מוחלט. המוזיאון השני - מוזיאון המדע בליידן - Naturalis. רק אומר שמדובר בשלוש או ארבע קומות ענק שבהן כל

ילד או מבוגר סקרן ימצא תחום עניין. החל משחזורי דינוזאורים וכלה בהתנסויות חושיות שונות (איך שומע העטלף? איך מריח הפרפר?). המוזיאון מלא במוצגים אינטראקטיבים מעניינים שניתן להבין מהם המון גם למי שלא דובר אנגלית או הולנדית.

פארקי שעשועים- בהולנד מספר פtרקי שעשועים מוצלחים מאוד. אחד מהם הוא הפארק המפורסם אפטלינג. הפארק לא דומה לפארק שעשועים רגיל ומעוצב כולו כפארק מהאגדות בו מסתובבים יצורים שונים ומשונים בדמות גמדים, פיות ועוד. האפטלינג הוא פארק ענקי בשטח ויתאים בעיקר לילדים עד גיל 10-12. יש בו המון המון מתקנים נפלאים שיתאימו לילדים קטנים יחסית וגם כמה רכבות הרים מצויינות. חשוב מאוד לתכנן את היום בפארק מול מפה של הפארק ולבנות את היום בצורה יעילה וחכמה, אחרת תמצאו את עצמכם מסתובבים כמו זומבים ממתקן למתקן בלי להספיק כלום. לפארק יש גם אפליקציה שניתן להוריד ובאמצעותה ניתן להתמצא בו ולקבל דיווחים על אורך התורים במתקנים השונים. אין ספק שהיום באפטלינג היה גולת הכותרת של הטיול לילדים וגם למבוגרים.

כל כך נהננו ביום הזה שבקושי צילמנו...

בילוי בטבע ובגני חיות- בהולנד מספר גני חיות גדולים ומגוונים מאוד. אנחנו בילינו בגן החיות ברוטרדם בערך חצי יום. גן החיות עצום בגודל ומחולק לפי היבשות בעולם. גן חיות נוסף הוא גן החיות "בורחר" בארנהיים, שגם הוא לא פחות מומלץ. בניגוד לשאר הטיולים שלנו בחו"ל פחות השקענו בטיולים ברגל ואת ההליכה החלפנו בשייט. במהלך התכנון מצאתי פארק טבע נפלא בשם biesbosch. קחו את אגמון החולה ותכפילו אותו פי כמה, תוסיפו לו סירות חשמל קטנות ושקטות והרי לכם בילוי טבע מושלם למשפחה. כמעט ולא ראינו בפארק תיירים ולא ברור לי כל כך למה. מדובר ביופי של בילוי בטבע לצד המים והציפורים בשיט רגוע ונעים בתעלות טבעיות. שיט נוסף עשינו בעיירה חיטהורן אבל הוא היה שונה לגמרי

מהשיט בפארק. בחיטהורן השיט הוא בתעלות בכפר שנראה כאילו נלקח מתכנית עיצוב גינות. כל גינה מסודרת וסימטרית יותר מהשניה והפרחים יפים כל כך ורעננים, כל כך קינאתי בהם!

ומה עוד? לחובבי הפולקלור בחלק מהעיירות מתקיימים ירידי גבינה שמשחזרים את המסחר בגבינה מפעם. אנחנו מיצינו די מהר את העסק הזה ולא ממש נהננו. דווקא הסיור בעיירה קינדרייק, ליד ריכוז מרשים של תחנות רוח טיפוסיות כל כך, היה מפתיע למרות שמדובר באטרקציה תיירותית מאוד. מומלץ מאוד להכנס לאחת מתחנות הרוח ולראות איך בדיוק חיו בתוכן פעם משפחות בתוך הדוחק והצפיפות.

לסיכום, הולנד היא מדינה מושלמת לטיול משפחות בחו"ל במיוחד אם זה הטיול הראשון שלכם כמשפחה בחו"ל. קל להתמצא בה, התושבים חביבים ודוברי אנגלית ויש בה המון מה לעשות גם לגדולים גם לקטנים, גם בימי שמש וגם בגשם.

 

אני רק שאלה:

מה עם אוכל? ההולנדים לא אלופים באוכל, אבל אסור לוותר על הואפלים שלהם ועל הפנקייקים הקטנים עם טון חמאה ואבקת סוכר.

מה רמת המחירים? בינונית, לא מאוד יקרה ולא הכי זולה. כדאי להצטייד במזומן כי בחלק מהסופרים לא קיבלו אשראי של חברת ויזה.

באיזו עונה מומלץ להגיע? החורף ההולנדי הוא קשה וקר, הרוחות חזקות מאוד. בקיץ נעים מאוד בהולנד ועדיין יש סיכוי טוב מאוד לימים גשומים.

מה עוד עושים שם? מבקרים בכפרי הדייגים בצפון המדינה, שטים לאי מלא בכלבי ים, ואוכלים המון צ'יפס.

אם אהבתם את הפוסט, אתם מוזמנים להרשם לקבלת הפוסטים הבאים

ישירות למייל בעמוד הראשי בבלוג.

1,604 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page